Jestem X

Jestem X-em… dokładnie tak się stało. Ale zapytacie, o co chodzi z tym X-em? cóż to za ustrojstwo? A więc chodziło to za mną już od jesieni zeszłego roku, kiedy to po raz pierwszy miałem okazję zapoznać się z aparatami Fujifilm serii X. Po jesiennych Fujifilm Global Solution Road Show, które odbyły się w Katowicach (i rozmowach z Marcinem) w mojej głowie zrodził się pomysł aby zmienić system z Nikona na Fuji (kiedyś, mieszkając w Dublinie fotografowałem Fuji i krótko mówiąc byłem zadowolony). Po powrocie do kraju przesiadłem się na pełną klatkę Nikona, którą nadal posiadam i bardzo cenię. Jednak w fotografii ślubnej, która stanowi ponad 90% mojej pracy zacząłem szukać czegoś mniejszego i zdecydowanie lżejszego. Minęła zima pełna przemyśleń i rozważań… kolejne wiosenne Solution Road Show w Katowicach (i długie rozmowy, tym razem z Tomkiem) i znów zabawa aparatami serii X, jednakże tym razem już pod wybór konkretnego modelu, mniej więcej. W grę wchodziły modele X-T2 i X-Pro2… jednakże pojawił się jeszcze jeden model, który nie brałem pod uwagę, a mianowicie X-T20. Oczywiście nie obyło się bez „za i przeciw”. W międzyczasie kilka zleceń z ciężkim i wielkim Nikonem z podpiętym 24-70 utwierdziło mnie w przekonaniu, że trzeba iść do przodu i ulżyć sobie w pracy. Nie wspomnę już o własnych lifestyl’owych projektach, gdzie od dawna nie chciało mi się tachać wielkiej torby ze szklarnią, no i o wakacyjnych wypadach. Dwa miesiące później zapadła decyzja, będzie X, jeszcze nie do końca sprecyzowana, ale będzie, choć wszystko wskazywało na małego i poręcznego X-T20, dlaczego? opiszę w innym poście. Pisząc ten tekst jestem aktualnie na etapie ogarniania nowej puszki, która mieści się na dłoni mojej niezbyt dużej ręki. Mój „pierwszy” ślub na X-ie już zaliczyłem, wakacyjny wypad na Węgry, gdzie miałem sporo czasu na testy również. Czy go pokocham, myślę, że tak…

P.S. W późniejszym czasie postaram się napisać moje obiektywne wrażenia i odczucia z fotografowania X-em… Fujifilm X-T20.

Pozdrawiam Mario.

Skomentuj

